وبلاگ علمی، فرهنگی، هنری :::همه چیز از همه جا:::

جدیدترین مطالب و اخبار، یافته های جدید علمی، علم روانشناسی، علم پزشکی، علوم فضایی

وبلاگ علمی، فرهنگی، هنری :::همه چیز از همه جا:::

جدیدترین مطالب و اخبار، یافته های جدید علمی، علم روانشناسی، علم پزشکی، علوم فضایی

فالش چیه در خوانندگی؟

فالش چیه در خوانندگی؟

فالش به حالتی گفته میشود که خواننده در حین خواندن یک یا چند نت را خارج از گام آهنگ بخواند و لحن موسیقیایی آهنگ را از بین ببرد....

نتها همگی با فواصل استاندارد و ریاضی در موسیقی تعریف شده اند و در گامها ترتیب قرار گیری آنها گامها را نیز شکل میدهد.

حال اگر خواننده ای این فواصل و فرکانسهای خواندن را رعایت نکند و نتی را بر حسب فرکانس خودش با حنجره اش نتواند به ارتعاش دربیاورد و بالاتر و پایینتر از آن نت را اجرا کند خارج شدن از گام و فالش خواندن نام میگیرد.

برای تمرین خوانندگی و جلوگیری از فالش خواندن میتوانید از پیانو یا سازهای دیگر کمک بگیرید و همگام با نت های ساز بخوانید. یعنی نت ها پایین و بالا که میروند بتوانید به موقع صدای خود را بم و زیر کرده و برای زیبایی قطعه لرزشهایی به موقع در صدایتان ایجاد کنید، لرزش یعنی از یک نت به نت بعدی رفتن.

تمرین دیگر اینه که حتما یک میکروفن داشته باشید برای ضبط صدای تمرینی..
اسم این روشو گذاشتم روش 5 دقیقه ای. البته به این معنا نیست که 5 دقیقه ای فالشیتون از بین میره .در ادامه میفهمید منظور چیه.رکورد صدا رو شروع کنید و مشغول تمرین شید.
کار رو با نت دو یا همون C شروع میکنیم. روی پیانو کلید دو رو میزنید و پس از اون سعی میکنید دقیقا همون نتی که با پیانو نواخته شد و شنیدید رو با تار های صوتیتون اجرا کنید .بعد از اون به ترتیب سایر نت ها یعنی ر می فا سل لا سی.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.