وبلاگ علمی، فرهنگی، هنری :::همه چیز از همه جا:::

جدیدترین مطالب و اخبار، یافته های جدید علمی، علم روانشناسی، علم پزشکی، علوم فضایی

وبلاگ علمی، فرهنگی، هنری :::همه چیز از همه جا:::

جدیدترین مطالب و اخبار، یافته های جدید علمی، علم روانشناسی، علم پزشکی، علوم فضایی

قرص شوید


این روزها برخی افراد به خصوص قشر مسن و سالمند از قرص هایی که در اصطلاح عام« قرص شوید» نامیده می شود برای کاهش چربی خون استفاده می کنند.مصرف این قرص در بین مردم رواج یافته است و عده ای حتی بدون نسخه پزشک نسبت به مصرف آن اقدام می کنند.یک داروساز با بیان این که آنتوم نام تجارتی دارویی است که از ترکیبات شوید تهیه شده است، به خبرنگار ما گفت: آنتوم جزو داروهای (OTC) است و بدون نسخه پزشک در اختیار مردم قر ار می گیرد و به شکل قرص و پودر وجود دارد.

دکتر «نصیری مقدم» با بیان این که قرص شوید برای درمان کلسترول بالای خون مورد استفاده قرار می گیرد، افزود: این دارو باید با تجویز پزشک برای بیمارانی که کلسترول آن ها زیاد بالا نیست استفاده شود و نمی تواند جایگزین مناسبی برای داروهای شیمیایی در افراد با کلسترول بالا، باشد.

وی با تاکید بر رعایت رژیم غذایی و ورزش در افراد مبتلا به چربی خون بالا اضافه کرد: در واقع این دارو در کنار رژیم غذایی مناسب و ورزش و فعالیت بدنی مثل پیاده روی حداقل نیم ساعت در روز می تواند موثر باشد.

وی متذکر شد: داروهای گیاهی اگر بی مورد مصرف شود می تواند عوارضی به همراه داشته باشد و نباید مردم به مصرف خودسرانه دارو حتی در مورد داروهای گیاهی اقدام کنند.

به گفته وی درمان دارویی چربی خون بالا باید با تشخیص پزشک بر اساس آزمایش ها انجام شود چرا که برخی افراد خودسرانه نسبت به مصرف این نوع دارو اقدام می کنند و با تصور این که چربی خون آن ها با مصرف قرص کاهش یافته است رژیم غذایی را رعایت نمی کنند و همین مقوله زمینه ساز بروز امراض و سکته های قلبی و مغزی ناشی از کلسترول بالاست.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.