وبلاگ علمی، فرهنگی، هنری :::همه چیز از همه جا:::

جدیدترین مطالب و اخبار، یافته های جدید علمی، علم روانشناسی، علم پزشکی، علوم فضایی

وبلاگ علمی، فرهنگی، هنری :::همه چیز از همه جا:::

جدیدترین مطالب و اخبار، یافته های جدید علمی، علم روانشناسی، علم پزشکی، علوم فضایی

اندر فواید خیار

خیار گیاهی است که با کاشت دانه های آن بصورت بوته ای از دل خاک بیرون می آید و در اکثر نقاط کشور قابل کشت هست و حتی بصورت گلخانه ای کشت میشود، این میوه براحتی در باغچه خانه نیز قابل کشت است که هر بوته ی آن دارای چندین میوه ی خیار هست و چند روز پس از چیدن میوه ی آن دوباره از گل ها و شکوفه های دیگرش میوه میدهد و طعم بسیار خوشایند و کاربردهای زیادی در آشپزی و تهیه سالاد و.. دارد.خیار میوه ی بومی کشور هندوستان میباشد و یکی از قدیمی ترین گیاه هایی است که کشت میشود و از دسته کدوییان میباشد.پس از توضیحی مختصر درباره این میوه ارزان قیمت اما بسیار با خاصیت به تشریح فواید و خواص درمانی آن می پردازیم:


– خیار دارای کالری بسیار اندکی میباشد و برای افرادی که قصد چربی سوزی دارند بسیار مفید و موثر است.

– مصرف خیار برای درمان زردی یا یرقان مفید است.

– خیار ادرار آور است.

– این میوه به دلیل دفع سم اوره از بدن برای درمان روماتیسم نیز مفید است.

– در تصفیه خون به بدن کمک شایانی میکند.

– تشنگی و عطش را رفع میکند.

– شستشوی پوست چرب با آب خیار باعث شفافیت و لطافت پوست میشود و بسیار مفید است.

– مالیدن خیار روی پوست در رفع خارش پوست،ترک پوست و اگزما موثر است.

– برای درمان یرقان جوشانده پوست خیار بسیار مفید است.

– گذاشتن ماسک خیار و قطعه های خیار بر روی پوست صورت در رفع چین و چروک و پیری پوست موثر است.

– خیار دارای امگا۳ و امگا۶ میباشد و برای سلامت قلب مفید است.

– مصرف روزانه صد گرم خیار، یک چهارم نیاز روزانه بدن به ویتامین K را تامین میکند.

– در هر صد گرم خیار ۱۵ کیلوکالری انرژی وجود دارد که برای افرادی که قصد لاغری و استفاده از خوراکی های کم کالری دارند بسیار مفید است.

– خیار دارای مقادیر قابل توجهی کلسیم،منیزیم،فسفر،پتاسیم،منگنز است که برای سلامت عمومی بدن ضروری هستند.

– خیار دارای فیبر هست و بهتر است با پوست مصرف شود و برای عملکرد بهتر روده ها موثر است.

– ویتامین A,C,B5 سایر ویتامین موجود در خیار هستند.

– پژوهش های جدید پزشکی تاثیر ضد سرطانی خیار به دلیل وجود ماده ای بنام کوکوربیتاسین‌ها در آن را به اثبات رسانده اند.


زندگی همین حالاست!

.......زندگی همین حالاست!


زندگی سرشار از اتفاقات خوب و بدی است که انسان در طول دوران مختلف آن تجربه میکند، اتفاق چیزی است که افتاده چه خوب چه بد؛ ولی گاه یادآوری اتفاقی میتواند کام انسان را تلخ کند و حتی تلخی آن بیشتر از تلخی زمان اتفاقش باشد، ابتدا باید نشست و منطقی فکر کرد که آیا با فکر کردن به گذشته، به اتفاقات خوب یا بد، آیا تغییری حاصل میشود؟ آیا انسان میتواند به گذشته برگردد و کارهایی که باید انجام میداده را انجام دهد؟ آیا با افسوس خوردن میتوان به گذشته برگشت و تغییراتی انجام داد؟ مسلما جواب نه هست! پس منطقا تفکر به گذشته کاری عبث و بیهوده است. حال برویم سراغ آینده.. آیا کسی از آینده خبر دارد؟ آیا کسی میتواند به آینده برود و اتفاقات آتی را ببینید و بر اساس آنها برنامه ریزی کند؟ آیا تفکر بیش از حد به آینده عبث و بیهوده نیست؟! درست است که داشتن یک هدف کلی و یک برنامه ریزی منظم برای رسیدن به اهداف برای هر انسانی لازم است ولی این مستلزم آن نیست که همیشه به فکر آینده باشیم یا نگران آینده باشیم. همین الان نفسی می آید و میرود و خون زندگی در رگهای بدنت جاری است و داری زندگی میکنی چه معلوم که فردایی در کار نباشد؟ پس با تفکر زیاد به آینده نیز، انسان در سردرگمی و نگرانی زندگی میکند؛ همین الان زندگی میکنی پس همین الان قدر زندگی را بدان، برخیز کار مثبتی کن، شاد باش و دیگران را شاد کن. شاید گفتن این کلمات خیلی راحت باشد؛ زندگی در زمان حال! ولی شدنی است کافیست بخواهید کافیست اندکی تفکر کنید و منطقی بنگرید، کافیست اندکی شاد بودن را تمرین کنید اندکی در حال زندگی کردن، اندکی قانع بودن، اندکی مثبت نگریستن را..خواه یا ناخواه این زمان میگذرد و لحظات گرانقدر عمر میگذرد پس چه بهتر که این لحظات در جهات مثبت توام با شادی و نشاط بگذرد، مگر چه کسی از عمر خود خبر دارد؟ مگر چه کسی جامی، مالی، ثروتی با خود برده است؟ مگر ندیده اید انسان هایی را که در نهایت ثروتمندی نمیتوانند از لحظات زندگی خود لذت ببرند؟ مگر انسان هایی که مال و ثروت جمع کرده اند آخر چه شده اند؟ امروزه هدف مادی و مالی در خط و مشی زندگی و فعالیت های اکثر انسان ها حرف اول را میزند، هر انسانی هم ادعا بکند که مال و ثروت برایش اهمیتی ندارد دروغ گفته است، ممکن نیست که کسی از پول خوشش نیاید و برایش تلاش نکند. ولی ثروت اندوزی به چه قیمتی؟ به قیمت تلف شدن لحظه لحظه های زندگی آدمی؟! ثروت خوب است ولی حسرت نسبت به آن یا بزرگ کردن آن یا تفکر بیش از حد برای ثروتمنتد شدن در آینده، شما را از زندگی در زمان حال نیز باز میدارد. زمانی میرسد که چشم باز میکنید و میبینید نه تنها به اهداف مالی خود نرسیده اید بلکه بهترین لحظه های عمرتان را نیز در پی رسیدن به این ثروت فناپذیر از دست داده اید؛ پس همین الان دست به کار شوید و زندگی کنید و شاد زیستن را تمرین کنید.

فواید رب انار و خواص درمانی آن



رب به معنی چکیده و غلیظ شده یک میوه است؛ همچنان که از اسمش پیداست دارای خواصی شبیه خواص میوه موردنظر و غلیظ شده ی همان میوه است که پس از گرد آوری آب میوه و جوشاندن به دست می آید، رب انار یکی از خوشمزه ترین رب هاست که خواص چشم گیری دارد، در این مطلب اندکی به خواص رب انار اشاره می کنیم:


– رب انار باعث پایین آمدن کلسترول خون و چربی خون و رقیق تر شدن خون میشود.

– رب انار در افزایش قدرت عمومی بدن و خونرسانی بهتر، تاثیر قابل ملاحظه ای دارد.

– رب انار برای معده مضر نیست چراکه معده به راحتی با ترشح اسید آن را هضم میکند.

– ویتامین سی موجود در انار به دلیل حرارت دادن هنگام تهیه رب کمتر میشود و سایر مواد و املاح موجود در انار در رب آن نیز موجود خواهند بود.

– سعی کنید رب را خودتان تهیه کنید و از انار با کیفیت استفاده کنید.

– رب انار به دلیل داشن اسید الارژیک بسیار مفید است.

– خواص درمانی رب انار مشابه خواص انار میباشد و برای سلامتی عمومی بدن میتواند بسیار مفید باشد.


خواص ویتامین دی


 ویتامینی که در هرکجا می‌توانید آن را پیدا کنید ویتامین دی است. این ویتامین در نور خورشید وجود دارد و برای کسب آن تنها کافی است مقداری زیر نور خورشید قدم بزنید زیرا نور خورشید بسیار خوب است. در مردان این ویتامین می‌تواند از میزان مرگ و میر بر اثر سرطان پروستات بکاهد و همچنین میزان تستسترون خون را نیز کنترل می‌کند. به غیر از خورشید می‌توانید این ویتامین را در تخم مرغ نیز پیدا کنید.

منیزیم: این ماده معدنی و ویتامین مهم‌ترین عنصری است که باعث می‌شود تا استخوان ها محکم و غیرقابل شکست شوند. این ماده معدنی در مردان می‌تواند از سرطان‌های مختلف جلوگیری کند و همچنین سلامت کلی بدن را نیز افزایش می‌دهد. بهترین منبع برای دریافت منیزیم آجیل و تخم کتان است.

فال و طالع بینی جالب فصل ها


هر فصلی ویژگی های خاص خودش را دارد و به تبع آن متولدین هر فصل نیز ویژگی هایی متناسب با همان را دارند و این از نظر علمی تایید شده است حال اگر شما نیز به فال و طالع بینی اعتقاد دارید فال مربوط به فصل تولد خود را بخوانید..

فصل بهار:رنگ فصل شما بنفش می باشد شما سرشار از عواطف و احساسات هستید معمولا در وقایع مهم زندگی خود احساسی تصمیم میگیرید زودرنج هستید عاشق طبیعت هستید بسیار پرانرژی و بشاش هستید و سریع با دوروبر خو میگیرید.دیگران را دوست دارید و از پیشرفت آنها خوشحال میشوید.گاهی ناخودآگاه باعث آزرده خاطر شدن دیگران میشوید و به هیچ وجه این موضوع را متوجه نمی شوید و همیشه احساس می کنی حق با شماست . طالع بینی شما به شما توصیه میکند در امور زندگیتان یکم واقع بین باشید و بی تفاوت از کنار وقایع رد نشوید.

فصل تابستان:رنگ فصل شما آبی است شما بسیار مغرور و خودپسند هستید و به خود بسیار اعتماد دارید ولی با افراد نیز به راحتی دوست میشوید و به راحتی نیز آنها را فراموش میکنید در دوستی های خود پایدار نیستید ،همیشه دنبال پیشرفت هستید و در این راه از هیچ تلاشی دریغ نمیکنیدیورفان،زود عاشق میشوید و زود فراموش میکنید و این خصلت اصلی شماست دیگران به شما زیاد احترام میگذارند حتی در مواقعی که قدرت خاصی ندارید طالع بینی شما این است که کمی با عطوفت و فروتنی با دیگران رفتار کنید و اثرات مثبت آن را در زندگی خود ببینید.

فصل پاییز:رنگ فصل شما نارنجی هست شما بسیار عصبانی و کم حوصله هستید و همیشه از این امر متضرر می شوید همیشه رویا پردازی می کنید و هیچوقت به آنچه میخواهید نمی رسید. سعی کنید به خودتان بیایید و تلاش خود را بیشتر کنید و دست از خشونت و حسرت خوردن بردارید تا انشاالله به خواسته های خود برسید.

فصل زمستان:رنگ فصل شما سفید است شما بسیار عاشق پیشه و با احساسات لطیف هستید بسیار بامحبت و خونگرم هستید از گفته های دیگران به راحتی رد میشوید و خوبی ها را هیچوقت فراموش نمیکنید با این حال گاهی اوقات بدی ها را در دل خود نگه داشته و کینه به دل راه میدهید در کارهای خود اندکی تنبل هستید و دوست دارید با کمترین زحمت بیشترین عایدی را داشته باشید که این امری تقریبا غیرممکن است و از دست شما برنمیاد . سعی کنید تلاش خود را بیشتر کنید و از یکجا نشینی و غم و غصه دوری کنید تا وضع از این بدتر نشود.

زندگی زیباست اگر بدانی..



زندگی زیباست اگر بدانی که زیباست..اگر اندکی متفاوت فکر کنی، اندکی صبر کنی و اندکی تلاش،کافیست مقدارکمی اراده را چاشنی صبر و حوصله بکنی، کافیست زیبابودن زندگی را بدانی و در جهت زیباتر شدن آن قدم برداری، کافیست قدری داشته هایت را ببینی و به نداشته هایت حسرت نخوری..کافیست زیبا بیاندیشی،زیبا نگاه کنی و زیبا بودن را به دیگران یاد دهی..همین الان نفسی عمیق بکش.. هوای تازه را استشمام کن، تفکرات جدیدی وارد مغزت کن، زندگی ات را دوباره بساز، در پی تغییر باش و آهسته آهسته و البته محکم قدم بردار..کافیست بخواهی؛زیبا بودن و زیبا زیستن را..آن وقت هست که همه زیبایی ها سمت تو خواهند آمد.. کافیست بدانی زیبابودن همین نزدیکی هاست و زیبا زندگی کردن بسیار راحت است، کافیست از داشته هایت لذت ببری.. از کوچکترین تفریحاتت.. از آنچیزهایی که دوست داری و در کنارت هستند.. کافیست بدانی دو روز دنیا ارزش ذره ای غصه را ندارد.. ببخش همچنان که از دیگران انتظار داری تورا ببخشند، به دل نگیر همچنان که از دیگران انتظار داری از تو به دل نگیرند.. زندگی کن و زندگی کردن را بیاموز چراکه برای سربلندی و زیبایی آمده ای نه برای ذلت و خواری.. با سختی ها و مشکلات زندگی بجنگ، اراده کن و سرخم نکن همچنان که بزرگانت سرخم نکرده اند و قله های عزت و سربلندی را فتح کرده اند..اندکی زوایه نگرش خود را عوض کن و جوری دیگر به زندگی نگاه کن.. خود را همچون رهگذری بدان که از راهی خواه یا ناخواه عبور خواهد کرد..پس چه بهتر که علاوه بر لذت بردن از زیبایی های راه، توشه ی خوبی به نام خوبی ها و زیبایی ها با خود به ارمغان بیاوری..