وبلاگ علمی، فرهنگی، هنری :::همه چیز از همه جا:::

جدیدترین مطالب و اخبار، یافته های جدید علمی، علم روانشناسی، علم پزشکی، علوم فضایی

وبلاگ علمی، فرهنگی، هنری :::همه چیز از همه جا:::

جدیدترین مطالب و اخبار، یافته های جدید علمی، علم روانشناسی، علم پزشکی، علوم فضایی

خواص عقیق

 

خواص و فواید:

 

از دیرباز، قبایل و ملل کهن جهان، عقیق را سنگ مقدسی می دانسته اند و آن را از خود دور نمی کرده اند، عقیق سنگی است که آن را حرز و حامی انسان در مقابل بلایا و حوادث به ویژه در جنگ ها می شمارند و برای افزایش درآمد و رونق کسب و کار و آسان شدن کارها بسیار مفید است.

 

عقیق برای جلوگیری از خونریزی های شدید، به ویژه برای زنان، بسیار فایده دارد. هم چنین برای تقویت نقاط مختلف بدن و برقراری تعادل و هماهنگی در آن ها بسیار مفید است. عقیق اثری فراوان دارد و علاوه بر زدودن انرژی های منفی از محیط، سبب پاکسازی هاله ای از انرژی های منفی می شود.

 

هم چنین عقیق برای تعالی روحی  و شادابی و آرامش آن و بر طرف شدن غم و غصه و ناراحتی های روحی بسیار موثر است.

 

 

عقیق سیاه به همراه سنگ کریستال می‌تواند ما رادر برابر امواج منفی حمایت کند. این سنگ هنگام هجوم احساسات مؤثر واقع می‌شود.همچنین به حل موانع درونی و رسیدن به آگاهیهای تازه و آمدن آنها به سطح ذهن کمک می‌کند.عقیق سیاه مرکز را زیاد می‌کند،عملکرد روده‌ها را آسان می‌کند،دارای عمل تقویت کنندگی بر روی استخوانها ،ستون مهره‌هاو قسمت پشت می‌باشد

خواص درمانی عقیق سیاه

عقیق سیاه باعث تسکین عفونت ها و التهابات می شود و بر علیه باکتری ها مبارزه می کند. همچنین ما را در برابر زخم معده حمایت می کند و در تجدید بخش سلولی نقش مؤثری داردعملکرد روده ها را آسان می کند و دارای عمل تقویت کنندگی بر روی استخوان ها، ستون مهره ها و قسمت پشت است. این سنگ باعث گرما و نیروی زندگی می شود ]از آنجائیکه عقیق سیاه دارای خاصیت گرما دهندگی است، می توانید هنگامی که در پاهایتان احساس سرما کردیدیک تکه عقیق سیاه را داخل جوراب یا کفش خود قرار دهید. می توانید هر روز به مدت ۱۰ دقیقه آن را بر کف پایتان مالش دهید[، تمرکز را زیاد می کند و در اصلاح سازی گردش خون در بدن نقش بسزائی دارد (سنگ درمانی، شوفل برگر، ج۱، ص ۹۰).  بطور کلی سنگ عقیق برای درمان بیماری های پوستی از جمله آکنه بسیار مهم است (عصر جواهرات، محمد عربشاهی، ص ۹۰).

خواص ماورائی عقیق سیاه

عقیق سیاه به همراه کریستال سنگ (دُرّ) می تواند ما را در برابر امواج منفی حمایت کند و در قطع محاصره و هجوم احساسات مؤثر واقع می شود. عقیق سیاه به حل موانع درونی و رسیدن به آگاهی های تازه و آمدن آن ها به سطح ذهن کمک می کند (سنگ درمانی، شوفل برگر، ج۱، ص ۹۰-۹۱). از دیر بازقبایل و ملل کهن جهان، عقیق را سنگ مقدسی می دانسته اند و آن را از خود دور نمی کرده اند. عقیق سنگی است که آن را حرز و حامی انسان در مقابل بلایا و حوادث به ویژه در جنگ ها می شمارند و برای افزایش درآمد و رونق کسب و کارها بسیار مفید است. همچنین عقیق برای تعالی روح و شادابی و آرامش آن و برطرف شدن غم و ناراحتی های روحی بسیار مؤثر است (خواص اسرار آمیز سنگ ها، محمد موسوی، ص ۲۵). سنگ عقیق یا سنگ “عزّت نفس” برای تقویت حس احترام به نفس و احترام قائل شدن برای خویشتن بکار می رود. عقیق، عشق و علاقه را میان والدین و فرزندان تقویت کرده و باعث دور شدن احساسات منفی همچون حسادت، ترس و خشم می شود (عصر جواهرات، محمد عربشاهی، ص ۹۰).

 

چاکراهای مرتبط با عقیق سیاه

استفاده از گوهرها در چاکراهای ویژه باعث می شود که سطح بیشتری از انرژی مفید و طبیعی سنگ وارد بدن شده و اگر گوهر سنگ در چاکرای مربوطه قرار گیرد، تأثیر و کارایی مطلوب تر و مشهودتری خواهد داشت. عقیق سیاه به چاکرای انتهای سر (تاج زرین) و پاها تعلق دارد (سنگ درمانی، شوفل برگر، ج۱، ص ۹۱).

 

نحوه مراقبت و شارژ عقیق سیاه

در صورت استفاده برای گرما دهی، بعد از مالش بر روی پاها باید در آب شستشو داده شود.  (سنگ درمانی، شوفل برگر، ج۱، ص ۹۱).

ابن شهر آشوب نقل می کند که:

 

روزی جبرئیل بر پیامبر اکرم(ص) نازل شد و گفت: “یا رسول الله، پروردگارم بر تو درود می فرستد و می فرماید: انگشترت را در دست راست کن و نگین آن را هم عقیق قرار بده و به پسرعمویت علی نیز بگو انگشترش را در دست راست کند و نگین آن را عقیق قرار دهد.”

 

پیامبر پیام جبرئیل را به امیر مومنان علی (ع) رسانیدند. حضرت علی(ع) عرضه داشتند:” یا رسول الله عقیق چیست؟” رسول خدا (ص) فرمود:”عقیق کوهی در کشور یمن است”

 

گفتنی است معادن عقیق کشور یمن در منطقه جنوبی شهر صنعان می باشد.

منبع: کتاب سنگ ها و خواص اعجاب انگیز – نوشته: موحد ابطحی

 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.