وبلاگ علمی، فرهنگی، هنری :::همه چیز از همه جا:::

جدیدترین مطالب و اخبار، یافته های جدید علمی، علم روانشناسی، علم پزشکی، علوم فضایی

وبلاگ علمی، فرهنگی، هنری :::همه چیز از همه جا:::

جدیدترین مطالب و اخبار، یافته های جدید علمی، علم روانشناسی، علم پزشکی، علوم فضایی

نکات تقویت چشم ها

یکی از موثرترین ویتامین هایی که در تقویت قوه ی بینایی نقش بسزایی ایفا میکند ویتامین آ هست، در این بین هویج بعنوان گیاهی که باعث تقویت بینایی میشود شناخته میشود و آن نیز به دلیل وجود ماده ای بنام بتاکاروتن در آن است که پیش نیاز ساخت ویتامین آ در بدن هست؛ به همین دلیل توصیه میشود مصرف مداوم هویج و آب هویج را در برنامه غذایی خود بگنجانید. مصرف الکل باعث تضعیف قدرت بینایی میشود لذا از مصرف آن پرهیز کنید، نوشیدن حتی چند قطره متانول یا الکل زرد باعث از دست رفتن بینایی یا تضعیف کلی آن میگردد.

نقش بینظیر ویتامین ای به دلیل خاصیت آنتی اکسیدانی آن را در تقویت چشم نمیتوان نادیده گرفت این ویتامین در دانه های گیاهی و گردو و آجیل ها به فراوانی یافت میشود.

نمی توان از نقش منحصر بفرد ماده معدنی روی در تقویت قوه بینایی صرف نظر کرد، بنابراین شما با مصرف گوشت و غذاهای دریایی میتوانید روی مورد نیاز بدن خود را تامین کنید.

یکی دیگر از موادی که در تقویت بینایی به بدن کمک میکند چربی امگا ۳ میباشد که در گردو و فندق و بادام و ماهی به وفور یافت میشود،کمبود این چربی در بدن باعث تخریب شبکیه چشم میشود لذا از مصرف روزانه آن غافل نشوید.

نکته مهم : در استفاده از وسایل الکترونیکی همچون تلویزیون،موبایل،تبلت و کامپیوتر زیاده روی نکنید، درمکان های تاریک از این وسایل استفاده نکنید که آسیب بیشتری به چشم میرسانند،به جای استفاده از صفحه نمایش های قدیمی از ال ای دی های جدید که آسیب کمتری به چشم و قوه ی بینایی میرسانند استفاده کنید.


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.